Ranking najgorszych i najlepszych banków w Wielkiej Brytanii

0
2173

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) w celu poprawy konkurencji na rynku bankowym, opublikował ranking oparty na doświadczeniach klientów z bankowością online, bankowości mobilnej i w oddziałach.

Według nowego rankingu, w którym zestawiono 15 banków w Wielkiej Brytanii, najgorszym okazał się Royal Bank of Scotland, a najlepszym First Direct.

CMA w przeprowadzonej ankiecie zadał klientom banków pytanie: “Jak ocenisz swój bank pod względem usług i czy poleciłbyś/poleciłabyś go rodzinie i przyjaciołom?”.

First Direct znalazł się na szczycie rankingu, a zadowolonych z usług banku jest 85% klientów posiadających konto osobiste lub firmowe.

Na przeciwnym biegunie znalazł się Royal Bank of Scotland, którego usługi ceni sobie zaledwie 49% klientów.

Od środy banki muszą publikować informacje o tym, czy ich klienci chętnie polecą, czy może odradzą bank rodzinie i przyjaciołom.

CMA ma nadzieję, że taki ruch zwiększy konkurencyjność na rynku bankowym i zachęci klientów do zmiany banku na ten z lepszymi opiniami.

Dzięki temu klienci będą mogli po raz pierwszy dokonać wiarygodnego porównania banków pod względem jakości świadczonych usług i zdecydować, czy zmienić bank na lepszy.

Drugie miejsce w rankingu zajął Metro Bank z 83% pozytywnych opinii, a na ostatnim stopniu podium uplasował się Nationwide, którego usługi ceni sobie 73% klientów.

 

Pełny ranking banków pod względem zadowolenia klientów z usług:

1. First Direct – 85%

2. Metro Bank – 83%

3. Nationwide – 73%

4. Coventry – 68%

5. Santander – 64%

5. Barclays – 64%

6. Halifax – 61%

6. Yorkshire Bank – 61%

7. Lloyds – 60%

7. Natwest – 66%

7. TSB – 60%

8. Bank of Scotland – 57%

9. HSBC – 55%

10. Clydesdale – 49%

11. Royal Bank of Scotland – 49%

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here