Mieszkańcy Wielkiej Brytanii stracili w zeszłym roku 4 mln godzin przez opóźnienia pociągów

0
63

Użytkownicy brytyjskich pociągów stracili w 2018 roku około 4 milionów godzin z powodu opóźnień – wynika z raportu organizacji konsumenckiej Which?.

Dane opublikowane w raporcie Which? to wyniki analizy ponad 8 milionów połączeń wykonanych przez pociągi w 2018 roku.

Organizacja wskazuje, że pociąg jest uznawany za znacznie opóźniony jeśli opóźnienie jest dłuższe niż 29 minut, a w zeszłym roku takich przypadków było około 80 dziennie.

Łącznie w 2018 roku odwoływano średnio 660 połączeń dziennie, co oznacza najwyższą liczbę odwołanych połączeń odkąd prowadzone są takie statystyki, czyli od 2011 roku.

Z 13 przeanalizowanych przez Which? operatorów kolejowych, najwyższe wskaźniki anulowanych połączeń miały Govia Thameslink Railway (GTR) i Transpennine Express, odpowiednio 7% i 10%.

Inna analiza wykazała, że aż 36% pasażerów nie domaga się odszkodowania za opóźnienie, co według Which? wskazuje na konieczność wprowadzenia automatycznego wypłacania odszkodowań.

Raport opublikowano w pierwszy dzień obowiązywania nowego rozkładu jazdy dla połączeń kolejowych, a grupy konsumenckie i organizacje wzywają przemysł kolejowy do wyciągnięcia wniosków z zeszłego roku i przygotowania planu awaryjnego.

W maju 2018 roku zmiany w rozkładzie jazdy pociągów spowodowały chaos komunikacyjny i istną drogę przez piekło dla milionów pasażerów. Odwoływano prawie 800 pociągów dziennie, co kosztowało wielu przewoźników wypłatę ogromnych odszkodowań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here